Dokončen Výklopník v Sudoměřicích
Dne 20. 6. 1939 byl dokončen Výklopník v Sudoměřicích.
Toto zařízení sloužilo k překládání lignitového uhlí, které se přiváželo po železniční trati z nedalekého dolu TOMÁŠ v Ratíškovicích.
Plně naložený vagon s lignitovým uhlím se, pomocí lanového navijáku, vtáhnul do místnosti VÝKLOPNÍKU. V této místnosti se nachází důmyslná kolébka s výsypkou. Celá kolébka i s kolejí, násypkou a plným vagónem, byla pomocí lanového kladkostroje zdvižena.
Vagon pak čelními dveřmi vysypal prašný lignit do připravené lodi.
Tyto lodě se plavily po Baťově kanále, až po Otrokovice do elektrárny.
V létě 1939 ožila řeka další atrakcí
Dne 13. 8. se začalo s pravidelnými výletními projížďkami na lodi Mojena.
Až 35 pasažérů se mohlo za doprovodu hudby kochat krásnou přírodou jižní Moravy a nechybělo ani občerstvení.
Tento datum považujeme za zahájení turistického ruchu na Baťově kanálu.
V listopadu prošly Baťovy lodě odbornou prohlídkou, kterou ve dne 7. a 8. 11. provedl zkušební komisař Plavebního ředitelství Ing. Eduard Pekárek.
Celkem prohlédl 11 nákladních člunů, z nichž na vybraném (všechny lodě byly stejné) vykonal zkušební jízdu. Konstatoval, že loď vyhovuje říčním poměrům a dobře manévruje.
S dobrým výsledkem skončila rovněž prohlídka motorové osobní lodi Mojena.